Sunday, January 27, 2008

Många projekt på gång



Äntligen fick jag börja på februarisockarna! Nu har jag alltså 3 par sockar på gång - två med magic loop och ett par på "vanligt" sätt. Känner mig nöjd med att ha arbete framför mig...Dessutom har minstingen vuxit ur sin islandströja så det blir att sticka en större! Kul.

Idag har vi haft underbart solsken och lagom kallt, någon minusgrad och lite pudersnö på marken. Efter en ganska lång promenad konstaterade jag att det var tur att jag hade dubbar på mina grova skor - ganska halkigt bitvis var det.

Talade med vänner i Luleå - de hade fått ung 40 cm snö i veckan och 20 grader kallt i dag på morgonen - vi avundas dem inte. Min familj bodde där i 20 år och jag känner att jag fått nog av skottande. Son med familj finns kvar och en hel del vänner. Tur det finns flyg!

I morgon blir det museumstur i Sthlm med goda vänner. Ser fram emot det, tyvärr hinner jag inte något stick-café där men kanske besök på garnaffär...

3 comments:

Anonymous said...

Kanske springer du på en garnaffär..det finns ju några jag också gärna skulle vilja gå in i.
Vi ses kanske på onsdag på stickcafe´.Ha en bra resa.Kram/Ella.

Metta said...

Visst är det kul att ha många projekt på gång. Har avslutat mina "Blueberry Waffle Socks" och har nu börjat på Stickameras februarisockor.
Var trevligt på Vetekornet igår och jag hoppas vi ses i morgon, fast jag kommer litet senare.
Kram Metta

Margita said...

När jag ser magic loop blir jag sugen men trots att jag blivit upplyst om att googla på nätet har jag inte lyckats klura ut det. Jag har hittat hur man lägger upp och hur man stickar häl var för sig men det har inte hjälpt mig. Kan du på ett enkelt sätt förklara på svenska för mig. Tack för att du skrev i min blogg

Margita