Thursday, January 10, 2008

Härligt stick-café!

Idag startade vårterminen för Hemstickan! Vi var 19 ivriga stickentusiaster som hade en jättetrevlig eftermiddag på Hemgården. Vi fick besök av Yoko (?) en rotarystipendiat från Japan och hennes klasskamrat här Johanna. Yoko har just lärt
sig sticka och hon jobbade energiskt på en halsduk i vinrött sportgarn, den blir säkert jätteskön! Hon har avancerat till mosstickning och klarade det bra. Eftermiddagen gick fort och stämningen var hög. Jag presenterade den påse med garn och annat som jag fått från STICKA som ett led i stafettstickningen. Efter diskussion och beslut kanske jag kan visa resultatet här nästa vecka. Vår uppgift ska vara klar den 24 januari - få se om vi hinner.
Jag jobbar vidare med mina ljusa sockar stickade från tå och upp. Finner att jag får nog ett lite för trångt skaft - det blir att repa upp och starta från början igen antar jag. Måste i så fall räkna om mönstret men OK då, jag har ju sysselsättning några timmar till!


3 comments:

Anonymous said...

Kära Kine, jag beundrar din envishet och stickflit! En annan hade ju gett upp för evigheter sedan...
Va trevligt ni såg ut att ha det igår! Jag höll sjuka svärmor sällskap, så jag kom inte iväg.
Lycka till med flätsockorna!Kram Sofia

Metta said...

Det var verkligen trevligt och en aning högljutt hos Hemstickorna igår. Det är roligt att vi är så många, men ibland är det svårt att uppfatta allt som sägs och händer runt bordet.
Ska se om jag kan sticka en ruta till nästa vecka till stafettstickningen.
Tråkigt att du måste repa upp, men det är inte bra när skaftet blir för trångt.
Ha en bra helg. Kram /Metta

Anonymous said...

Jag säger som Metta..Mycket trevlig o alla är glada..men ljudet skär..jag tror att lokalen är för liten för så mycket kreativ skaparglädje.men värmen o gemenskapen räcker till nästa gång.Jag stickar egenkomponerade sockor.Möster ur"More Sensational knitted socks" Charlene Schurch.Jättekul.Regia Stretch.
Stickar på lappen också.Kram/Ella.