Friday, January 11, 2008

Jättepigg

Idag är jag jättepigg, har bakat 3 biskvitårtor till nästa lördags kalas, som väl är går de utmärkt att frysa. Just nu funderar jag på att repa upp mina vita flätsockor - de blir inte bra, skaftet för trångt antagligen. Det ser inte klokt ut, men skam den som ger sig. Får väl starta om igen och lägga upp som visas på En till stickblogg, halva antalet maskor med två trådar och så sticka tådelen först och ta upp maskorna på uppläggningsvarvet sedan....ja kanske ni förstår vad jag menar. Jag lägger väl till en fläta då så får jag fler maskor att sticka, det gillar jag, speciellt om sockan sedan passar som hand i handske!



Så här blev fuskollen i Freja Sport, den är lagom varm och sticks inte! Mössa i modell Odessa utan pärlor, blir väl mer neutral då.

1 comment:

Anonymous said...

Titta in på min blogg. Jag vill ge dig något.Må gott